خدمات پسیو شبکه

دلایل کلیدی که تیم فنی ما را نسبت به سایر رقبا در زمینه خدمات پسیو شبکه متمایز می کند عبارت است از:

  • بازدید و مشاوره رایگان
  • ​استفاده از مرغوبترین تجهیزات شبکه در پروژه ها
  • ​تضمین کیفیت پروژه های پسیو
  • ​اجرای پروژه ها با منطقی ترین هزینه
  • ​ارائه بهترین راه حل برای نیاز حال و آینده شبکه
  • تحویل اسناد در اتمام پروژه نظیر لیست پچ پنل، نقشه کابل کشی، موقعیت نودها، شماره گذاری، نتیجه تست و…
  • تجربه تیم اجرایی که ضمن دقت بالا در ارائه بهترین کیفیت خدمات، زمان اجرای پروژه ها را به حداقل می رسانند

با پشتوانه ای محکم از رضایتمندی مشتریان خود و با تکیه بر دانش متخصصان، خدمات دیتا سنتر و کابل کشی (پسیو) به شرح زیر ارائه می گردد:

  • طراحی کامل پروژه شامل نقشه ترانک و کابل کشی طبقات، وضعیت قرارگیری نودها
  • کابل کشی ها شامل: کابل برق، کابل تلفن، کابل های شبکه با استانداردهای روز
  • نصب ترانک و داکت کشی با رعایت ظرافت، دقت و استاندارد های لازم
  • ​اجرای اتاق سرور و دیتا سنتر شامل: کف پوش و سقف، سیستم تهویه، اطفاء حریق
  • انواع کابل کشی های فیبر نوری، اجرای فیوژن، نصب پچ پنل فیبر
  • طراحی و اجرای سیستم یو پی اس
  • اجرای دکل های مهاری جهت اجرای لینک های ارتباطی وایرلس
  • اجرای سیستم ارتینگ (اتصال به زمین) جهت دکل های مهاری و دیتاسنتر

خدمات شبکه پسیو

کابل کشی

کارشناسان “بهنگام ارتباطات مبنا” با انوع کابل کشی شبکه و با گونه های مختلف تجهیزات مورد استفاده آشنا هستند. همچنین با انواع برند رک، پچ پنل، انواع سوئیچ، انواع اکسس پوینت، روتر و تمامی تجهیزات مرتبط آشنا بوده و برای هر مجموعه با توجه به فعالیت و بودجه بهترین حالت را اجرا خواهند نمود.

ترانک چیست؟

کانال های پلاستیکی یا فلزی هستند که بر روی دیوار نصب می شود و برای پنهان کردن و مرتب سازی کابل ها و تمامی مدیاها از قبیل کیستون شبکه، کیستون تلفن، پریز برق و و جعبه فیوزها استفاده می شود. معمولا تمامی برندهای ترانک شامل تمام محصولات از قبیل زاویه، گوشه، فیس پلیت و کیستون می باشند. از طرفی شبکه بی سیم شبکه محلی است که به صورت بیسیم ارتباط تمامی هاست ها با یکدیگر را بر قرار می کند. در این نوع شبکه ها هر چه تعداد کلاینت ها بیشتر شود سرعت شبکه کندتر می‌شود.

شبکه کابلی یا بی سیم

اینکه صرفا یک شبکه به صورت کابلی باشد راهکار درستی نیست زیرا در حال حاضر بسیاری از تجهیزاتی که به گونه با کار ما مرتبط شده اند به صورت وایرلس می باشند مانند انواع گوشی تلفن، تلبت، لپ تاپ حتی پرینترهای جدید نیز به صورت بی سیم تولید می شوند. اما نمی توان کیفیت و ایستا بودن شبکه های کابلی را با وایرلس مقایسه کرد.

مزیت شبکه بی سیم

هزینه پایین پیاده سازی شبکه ،نصب و راه اندازی شبکه ،عدم نیاز به کابل کشی و تغییرات در ساختمان،عدم محدودیت در جابجاییکاربران شبکه، انعطاف پذیری بالا در توسعه و ارتقاء شبکه،ایجاد بستر یکپارچه، دسترسی به اینترنت در محیط های عمومی مانند هتل ها و دانشگاه ها ،تایید هویت کاربران به وسیله پروتکل

راهنمای عیب یابی شبکه

اولین چیزی که باعث می شود تکنسین شبکه بتواند ایراد احتمالی را تشخیص دهد، بررسی این موضوع است که پیش از این شبکه در چه شرایطی به طور صحیح کار می کرده است. شناخت آن شرایط باعث تشخیص آسان تر عامل پدید آورنده خطا می گردد. اما متاسفانه بعضی از تجهیزات شبکه فاقد داده های فنی لازم برای رفع عیب یا مستنداتی برای آگاهی یافتن از شرایط کارکرد صحیح آن ها هستند و متخصصان هنگامی در کار با آن ها موفق هستند که نمونه های مختلفی از آن ها را دیده، نصب کرده و با شرایط کارکرد آن ها آشنا باشند. اما همان متخصصان هم ممکن است فراموش کنند که کدام یک از دستگاه ها، در کدام شرایط بهتر عمل می کردند یا کدام پیکر بندی برای کدام محیط مناسب تر بوده است. برای آنکه فاصله بین تکنسین های مختلف با یکدیگر کمتر شود و راه یافتن خطا ها کوتاه تر گردد، رعایت پنج نکته ضروری است. این موارد را می توان پنج گام برای کسب موفقیت در کشف خطا در مراحل انجام خدمات پسیو شبکه نام گذاشت.

گام اول: مستند سازی شبکه

در دست داشتن آخرین نقشه های فیزیکی و منطقی شبکه، کمک شایانی به شناخت وضعیت فعلی شبکه می نماید. با این نقشه ها می توان ادوات مختلف ، پیکر بندی ها، و آدرس ها راتحت نظارت داشت. ضمن آنکه از این طریق کار عیب یابی آسان تر می گردد.

گام دوم: جمع آوری کلیه اطلاعات و تحلیل خطای پیش آمده

فرض کنید که اشکال کار را می دانید، آیا می توانید آن را مستند کنید؟ آیا قبل ازبروز خطا، هشداری از ایستگاه های کاری صادر نشده است؟ برای این که این مرحله را ساده تر کنید می توانید از دستگاه لینک رانر محصول شرکت استفاده کنید. این ابزار که به سادگی قابل حمل است می تواند اشکالات اولیه درلایه فیزیکی را نشان دهد. این ابزار می تواند در خدمت تکنسین ها باشد تا در صورتی که اشکال شبکه، فراتر از اشکالات معمولی بود، از متخصصان مجرب تری استفاده گردد. پس در گام دوم، با استفاده از ابزارهای کمکی به جمع آوری کلیه اطلاعات موجود می پردازیم و اشکالات لایه فیزیکی رابررسی می نماییم.

گام سوم: دامنه مشکل ایجاد شده را محدود کنید

قدم بعدی محدود کردن دامنه مشکل ایجاد شده است. باید بررسی کنیم که مشکل مربوط به بخشی از شبکه است یا فقط به یک کلاینت محدود است؟

مثلا اگر مشکل مربوط به کلاینت است پس به کابل فیزیکی یا ایستگاه کاری محدود می گردد. یعنی پس از جمع آوری اطلاعات،باید آن را به مشکل پیش آمده محدود نماییم. با پیشگام رایانه ادامه مراحل خدمات پسیو شبکه را همراه باشید.

گام چهارم: مشکل را رفع کنید

پس از محدود کردن دامنه مشکل، رفع آن آسان خواهد شد. در مورد ادوات سخت افزاری ، معمولا باید آن را تعویض نمود. مثلا تعویض یا تغییر پورت سوئیچ یا تعویض کارت شبکه کلاینت این گام وقتی تکمیل می شود که پس از رفع عیب، شبکه مجددا تست شود تا از رفع کامل اشکال اطمینان حاصل گردد.

گام پنجم: کارهای انجام نشده را مستند کنید

حالا باید مجددا گام اول را تکرار کنید. یعنی مشکل پیش آمده و نحوه رفع آن را مستند سازی کنید. این کار برای مراجعات بعدی بسیار مفید خواهد بود.

آیا انجام دادن همه این مراحل لازم است؟

گاهی پیش می آید که مشکلات شبکه، ناشی از اشکلات سیستم عامل است. اغلب تکنسین هایی که در واحدهای فنی مستقر هستند، هنگام انجام راهنمایی تلفنی، به کاربران می گویند که یک بار کامپیوترتان را بوت کنید این راه حل، در بعضی موارد مشکل را مرتفع می کند و دیگر نیاز به طی کردن گام های پنج گانه نیست. حسن این کار در این است که تکنسین بدون این که محل کارش را ترک کند، مشکل را برطرف نموده است اما بعضی مشکلات با بوت کردن ساده از بین نمی روند. در این موقع، در صورتی که کاربر کامپیوتر بتواند از خط فرمان سیستم عامل استفاده نماید راهنمایی تلفنی را همچنان می توان ادامه داد.

بررسی مشکل به صورت حضوری

پس از حضور در محل کاربر، کار جمع آوری اطلاعات شروع می شود. سوال اول این است که انجام کدام عمل باعث بروز مشکل شده است؟

گاهی اوقات پاسخ این سوال، چندان روشنگر نیست. زیرا کاربر می گوید که وی کارخاصی انجام نداده است و همه کارها صورت گرفته در حد کارهای معمولی روزانه بوده است یا آن که دقیقا می داند چه اتفاقی افتاده ولی ترجیح می دهد درباره آن توضیحی ندهد، یا مسئوولیت انجام آن را برعهده نگیرد. در این مواقع باید کاربر را مطمئن سازید که توضیح درباره نحوه بروز مشکل به رفع سریع آن کمک خواهد کرد به غیر از این ها از انجام تغییرات محلی نیز سؤال کنید . مثلا این که به تازگی دکوراسیون اتاق محل کار تغییر کرده است یا یک برنامه محافظ نمایش جدید نصب شده است. یا مواردی از این دست! بعد از آن که تا حد ممکن دانسته هایتان را افزایش دادید، مواردی که تلفنی به کاربر گفتید را مجددا خودتان آزمایش کنید. اگر اتصال به سرور شبکه به درستی انجام می شود یا ادوات شبکه به درستی پاسخ می دهند، نشان دهنده آن است که ایستگاه کاری در لایه ۳، به درستی به شبکه متصل است و در نتیجه به انجام تست در لایه های پایین تر نیازی نیست. پس باید توجه را به لایه های بالایی شبکه معطوف نمود.

دیگر خدمات ما

  • نصب ترانک و داکت کشی در زیباترین فرم ممکن و رعایت استاندارد های لازم
  • پشتیبانی شبکه
  • کابل کشی کابل های دیتا ، کابل تلفن، برق
  • فیبر نوری شامل کابل کشی، فیوژن، نصب پچ پنل و ادوات مربوطه
  • نصب پریز و کیستون شبکه و تلفن
  • نصب پچ پنل شبکه و تلفن با رعایت استاندارد ها و پیش بینی آینده
  • خدمات پسیو شبکه
  • نصب سرور، سوییچ، روتر و سایر تجهیزات در رک مربوطه
  • نصب پریز برق و یو پی اس با محاسبه میزان مصرف
  • نصب و راه اندازی تابلو برق با رعایت استتاندارد ها و ارایه نقشه تابلو
  • نصب و راه اندازی شبکه
  • نصب یو پی اس و باتری و سربندی مربوطه با محاسبه میزان مصرف
  • نصب دوربین های مدار بسته و کنترلی در بهترین فضای ممکن
  • نصب رک های ایستاده و دیواری به همراه آرایش رک با فرم بندی و پیش بینی آینده
  • نصب و راه اندازی ویپ
  • نصب دکل های مهاری و خود ایستا با کیفیت جهت تجهیزات وایرلس و دوربین
  • نصب تجهیزات اتاق سرور و دیتا سنتر همراه با آرایش و نصب کابل های ارتباطی
  • تست شبکه و فیبر نوری با تستر فلوک
  • ارائه نقشه و مستندات کارهای اجرا شده

مشاوره

جهت مشاوره تخصصی و بررسی فنی لطفا با ما تماس بگیرید